Personeelsadvies
Personeelsaspecten
Bij het hebben van veel en/of weinig personeel komen er hopen belangrijke aspecten op het pad. Het is natuurlijk van groot belang dat deze aspecten goed en zorgvudig opgepakt en uitgevoerd worden. Welke stappen dient u te nemen bij het aannemen van een werknemer? Maakt uw organisatie gebruikt van een personeelshandboek? Is uw bedrijf aangesloten bij een Arbodienst? Bent u al op de hoogte van (loon)wetswijzigingen over 2016?
Download hier de eindejaartips 2016. Kortom voldoende aspecten die besproken kunnen worden en wellicht onderdelen die nog opgepakt dienen te worden.
Glissenaar wilt u graag hierbij helpen. Neemt u gerust contact met ons op.
Veel gestelde vragen
Veel DGA’s / Ondernemers lopen vaak tegen dezelfde vragen aan. Op het gebied van de loonadministratie moet u hierbij denken aan de hoofdonderwerpen:
Heeft u vragen over de bovengenoemde onderwerpen? Bel of mail ons gerust voor een vrijblijvende afspraak.
Arbeidsovereenkomst
De ‘Arbeidsovereenkomst’ is de overeenkomst bij een indienstverband tussen werkgever en werknemer. Het is belangrijk om te weten dat de werkgever drie keer over een periode van twee jaar een tijdelijk arbeidscontract kan aanbieden aan de werknemer (afhankelijk van de CAO). Dit betekent dat na twee keer verlengen de arbeidsovereenkomst omgezet dient te worden naar bepaalde tijdscontract.
De wettelijke aanzegging bij het aflopen van bepaalde tijd contracten, zijn bijvoorbeeld: